söndag 29 november 2015

Helgbilden

Helgvädret har varit opålitligt med regn och uppehållsväder om vartannat. Mig gör det inte så mycket för jag går ändå inte ut och tittar på julskyltningen. Själv tycker jag det är rogivande att sitta och kura i skymningen och höra regnet smattra mot fönsterrutorna. Hos oss pyntar vi inte så mycket inför Advent men tar förstås fram ljusstakarna och låter dem lysa många timmar. I dag har vi varit på glöggmingel i vår bostadsrättsförening, en årlig tradition som vi gilla skarpt. Men nu ska jag göra kväll och slå mig ner i favoritstolen och lyssnar om det fortfarande regnar.

Marits helgbild

8 kommentarer:

  1. Regnet gör sej fint som bakgrund;-)
    Här har det inte regnat så mycket idag
    och inte har blåsten dykt upp än heller.
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Fint bilde med regndropar glitrande bak lysa.
    Her er også regn, og som du seier gir det ro i sinnet og høyre regnet på taket og vindua.
    I dag har alle mine vore her til middag, potetball med tilbehør.
    Kjekt medan dei er her, men stilt og deilig etter dei fær...

    Klem frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  3. Här slaskade nästa all snö bort i första vinterstormen i veckan, så jag sitter oxå inne och lyssnar efter regn...

    SvaraRadera
  4. Visst går det att ha adventsmys även med regnet trummande mot fönsterglaset,
    Men jag föredrar snö, riktig mjuk mysig snö, inte snöblasket som kom idag. Halkigt och blött??

    SvaraRadera
  5. Låter mysigt att sitta där och lyssna på regnsmattret med adventsljusstaken som piggar upp. Och glöggmingel är en trevlig tradition!

    SvaraRadera
  6. Kanske inte så mycket adventsstämning men håll med om att ljusstaken gör sig bra mot dropparna på fönstret.

    SvaraRadera
  7. Vilken stämmningsfull bild !! Får mig att fundera på att kanske plocka fram en ljusstake iallafall ;-) Glöggmingel låter trevligt men inget som förekommer i vår lilla förening bestående av sex lägenheter där var och en verkar sköta sitt.
    Avundas dig förmågan att slå sig ner i en fåtölj, lyssna och bara vara. Det är inte ofta min oroliga själ kan njuta så av stunden. Men ibland, utmed havet, ensam, ändå, tackolov.

    Önskar dig en riktigt fin fortsatt vecka från Malta +18 och en helt fantastiskt blå himmel :-)

    SvaraRadera
  8. Just ljusstakar, stjärnor och glögg tycker jag hör advent till. Tomtar och pynt får vänta till lucia. Det blir extra glittrigt med dina regndroppar på rutan. Snyggt!

    SvaraRadera