onsdag 24 juli 2013

Onsdagstema Uttrycksfullt

Den här uttrycksfulla graffitimålningen fotograferade jag igår men idag är den redan övermålad och täckt med ett annat alster. Jag undrar hur det känns för konstnären när målningen blir så kortlivad.

Nyköping fick sin första öppna graffitivägg för några veckor sedan och den har blivit väldigt populär. Jag går förbi den nästan varje dag och ser hur snabbt ett motiv ersätts av ett annat. Det finns alltid något spännande att fotografera så nu har jag alldeles för många bilder i mitt arkiv. Jag har egentligen aldrig gillat graffiti men nu går jag gärna runt och tittar en stund. Det finns 60 meter vägg med de mest skiftande skapelser.

Onsdagstema

12 kommentarer:

  1. Så länge de gör sin konst på särskilt avsedda väggar är det okej, men när de som inte behärskar graffitti kladdar sina tags överallt blir man lätt gråhårig. Snacka om att förfula miljön. Men det du visar i din bild är läckert, det är ju konst. Synd bara att den blir så kortlivad. Fin bild till temat.

    SvaraRadera
  2. Ja, det här är utan tvekan väldigt uttrycksfullt! Kanske lite synd att de blir så kortlivade men är det bara en graffitiväg så är det. 60 meter rymmer dock ganska mycket.
    Har liiiite svårt för den här typen av "konst" men onekligen ett perfekt bidrag till temat. Förstår att det måste vara spännande att passera och se nya motiv nästa dag. Skulle själv inte vilja gå där utan min kamera ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh så häftigt, gillar att kommunen fixat en sådan vägg. Det visar att de tar sina ungdomar på allvar, kanske dessutom minskar det fula klottret. Färgglatt och kreativt!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar graffiti och den här bilden är verkligen uttrycksfull. Synd att den var så kortlivad.

    SvaraRadera
  5. Här i Linköping fick de ett helt hus där de fick graffitta på hur mycket som helst och det gjorde de och det var superläckert!! Och så rev de huset så nu har Linköping inget graffittiställe igen...IRRITERANDE!! Läcker bild!!

    SvaraRadera
  6. Härlig lösning på temat, fina uttryck;-)
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  7. Snyggt, jag tycker dom är så duktiga som får till sådana fina konstverk, häftigt och passande till temat!

    SvaraRadera
  8. Härlig graffiti, den är verkligen uttrycksfull. Konstnärer har behov av det och vi åskådare njuter av skapelserna :)

    SvaraRadera
  9. Så trevligt att ni har en vägg där de får hålla på med sin graffiti. Många av dem är riktigt duktiga- mycket uttrycksfullt!

    SvaraRadera
  10. Cool vägg och bild! Precis utanför mitt jobb finns en sån mur, som jag ser från vårt lunchrum. I bland kan jag bli riktigt ledsen när något riktigt fint konstverk så snabbt byts ut till ett annat som kanske inte alls är lika fint... Men samtidigt är det kul att få den ständiga förändringen, det är som livet, inget förblir, allt förändras!

    SvaraRadera
  11. Det är himla bra att man har en speciell vägg att måla på och jag tror man är "införstådd med" att ens egen målning försvinner väldigt snabbt. Det där med graffiti har man så olika "smak och förhållande" till......

    SvaraRadera
  12. Häftigt och ett snyggt sätt att uttrycka sig på däremot gillar jag inte klotter, hoppas att de håller sig till den fria och lagliga väggen - snyggt.

    SvaraRadera