söndag 24 februari 2013

Helgbilden

Min helgbild är från flygplatsen i Bangkok. Där ska jag mellanlanda på torsdag på min resa till Burma. Ett par timmars väntetid försvinner snabbt, det finns mycket att titta på och dessutom ska man leta sig fram till anslutningsflyget. Oj vad spännande det här ska bli!
Delar av helgen hat jag ägnat åt förberedelser inför resan. Pengar, pass och biljett ska ju med. Lämpliga kläder är ett måste, men det är svårt att tänka sig in i 30-gradig värme när det är vinter här hemma. En kamera eller två? Nyladdade batterier och några minneskort. Och så vidare.........

Marits helgbild









11 kommentarer:

  1. :) Skönt att veta att du är ute och håller koll på världen mellan valven ;) En extra bonus är ju alla fina bilder vi får ta del av efteråt!

    SvaraRadera
  2. Stor kontrast mellan "min" isbyk och din fina bild! :-))))
    Jodå Bangkoks flygplats har jag också besökt ett par gånger.

    SvaraRadera
  3. Vackert och Burma låter spännande, ingen turistort precis. Har inte varit där eftersom jag väljer kortare flygturer, gillar inte att flyga men jag gör det för att komma någonstans. Kanske snart att jag också tar klivet till något längre än 6-8 timmar.

    Ha en bra resa.

    SvaraRadera
  4. Så vacker utsmyckning på en flygplats! Ha en underbar resa!

    SvaraRadera
  5. WOW! Du ska till Burma! Vilken resa och vilket äventyr! Det lär då verkligen inte bli långtråkigt tills du kommer dit med sådana saker att titta på.
    Glöm inte en (anpassad) laddare. Har en känsla av att ditt kamerabatteri är kanske redan urladdat när du landar i Burma;-)
    Ha en underbar resa!

    SvaraRadera
  6. Spännande och exotiskt vackert! Jag är ingen van utlandsresenär men Burma, uhhh, det lät lockande.

    SvaraRadera
  7. Nu blev man lite inspirerad. Låter härligt.

    SvaraRadera
  8. Åh så spännande att förbereda en sån resa, ser fram emot dina bilder när du kommer hem :) hoppas det blir en riktigt lyckad resa!

    SvaraRadera
  9. KUL!!! Vilket spännande resmål, jag blev genast lite grön nu av avundsjukan.
    Och så ser jag redan fram emot fler fina bilder.
    Ha det jättebra, sköt om dig och Lycklig Resa!

    SvaraRadera
  10. Wow, vilken häftig utsmyckning på flygplatsen! Burma låter som ett mycket intressant resmål. Ha en riktigt bra resa!

    SvaraRadera